پودرکاهنده مقاومت زمین (NKZ)

شرح محصول:

به منظور حفظ جان کارکنان و حفاظت تجهیزات و جلوگیری از اختلال در کار دستگاه ها در مقابل ولتاژهای ناشی از صاعقه، اتصال کوتاه و … لازم است که بدنه فلزی کلیه دستگاه ها، دکلها و حتی فلزات بکار رفته در ساختمان را در یک محیط صنعتی به سیستم زمین متصل کرد که جریان الکتریسیته را با کمترین امپدانس به زمین انتقال می دهد.در سال های گذشته جهت کاهش مقاومت زمین از زغال و نمک استفاده می شد که این امر موجب خورندگی شدید اتصالات می شد و سیستم پس از چند سال از کار می افتاد. پس از آن از بنتونیت استفاده می شدکه این امر هم بدلیل اینکه بنتونیت در ماه های خشک سال از الکترود جدا می شد و مقاومت را افزایش می داد استفاده از آن مطابق استانداردهای IEEE 80-2000، BS7430 و ITU-T توصیه نشده است.
توصیه استانداردها (IEEE80-2000) استفاده از مواد کاهنده که در زمین های با مقاومت ویژه بالای خاک را دارند می باشد. پودر کاهنده شرکت دارای تاییدیه از آزمایشگاه های معتبربوده ومطابق استانداردهای روز جهانی IEC62561-7 تولیدمیشود. دراین استاندارد بیان شده است.

که برای تایید موادکاهنده میبایست پنج تست به شرح ذیل برروی این مواد کاهنده انجام گیرد

1-تست سولفور
2-تست لیچینگ
3-تست مقاومت ویژه
4-تست پلاریزاسیون
5-تست آروماتیک

ترکیبات شرکت ما بسیار منحصر به فرد بوده وشامل انواع مختلف مواد جاذب الرطوب می باشد که باعث افزایش شدید هدایت الکتریکی خاک می‏گردد که این امر در راندمان تخلیه جریان الکتریکی کل سیستم ارت تاثیرگذار می باشد.مواد ترکیبی این پودر به گونه ای می باشد که جلوی خوردگی اتصالات را گرفته و عاری از هرگونه اسیدهای آلی و باکتری های بدون هوازی می باشد و کاملا سازگار با محیط زیست است برای زمین هایی که مقاومت اهم بالایی دارند مثل:

– زمین های سنگلاخی
– زمین های صخره ای
– زمین های کویری
– زمین های شنی

مزایای استفاده از مواد کاهنده شرکت پژوهش آذرخش نوری عبارتند از:

1. کاهش مقاومت ویژه خاک و در نهایت کاهش مقاومت الکترود زمین
2. تثبیت مقدار مقاومت الکترود زمین در ماه های خشک سال
3. کاهش هزینه اجرایی سیستم ارت

نمونه کارهای مشابه