مقالات

آشنایی با مواد کاهنده مقاومت زمین (بکفیل )

امروزه سیستم زمین یکی از مهمترین مباحث دراکثر صنایع نفت،گاز،پتروشیمی میباشد بطوریکه کلیه شبکه های کامپیوتری،پست های برق دکل های مخابراتی…نیاز مبرمی به سیستم زمین دارند.

مواد کاهنده مقاومت زمین(بکفیل) یکی از مواردی میباشد که تاثیر بسیار زیادی در سیستم زمین ایجاد میکند.
مواد کاهنده مقاومت زمین (بکفیل) در طول سالیان دستخوش تغیرات زیادی بوده است.
درسنوات گذشته از ترکیب زغال-نمک جهت کاهش مقاومت زمین استفاده میشد که بعدا متوجه شدند زغال و نمک بشدت باعث خورندگی مس میشد و منسوخ شد بعد از آن از بنتونیت بعنوان موادکاهنده مقاومت زمین (بکفیل) استفاده شد که این هم بعد از مدتی بعلت اینکه درماه های خشک سال باعث رطوبت کم خواص پایداری نداشت تقریبا منسوخ شد در حال حاضر بهترین پودر کاهنده مقاومت زمین (بکفیل) کمپلکسی از متلایر هایی از قبیل مواد جاذب رطوبت مواد دیرگداز وغیره دارد.

برای مواد کاهده مقاومت زمین(بکفیل) دراستاندارد 62561-7IEC آمده که موادکاهنده مقاومت زمین(بکفیل)چه تست هایی را میبایست انجام دهد که این تست ها عبارتند از
تست سولفور-تست لیچینگ- تست مقاومت ویژه-تست پالریزاسیون

موادکاهنده مقاومت زمین (بکفیل) مورد تایید استاندار 62561-7IEC را میتوان در زمین های سنگالخی-کویری-شوره زار…. استفاده نمود بطوری ک علاوه برکاهش مقاومت زمین جلوی خوردگی تجهیزات را نیز میگیرد.

مزایای استفاده از مواد کاهنده شرکت پژوهش آذرخش نوری عبارتند از:

.1 کاهش مقاومت ویژه خاک و در نهایت کاهش مقاومت الکترود زمین
.2 تثبیت مقدار مقاومت الکترود زمین در ماه های خشک سال
.3 کاهش هزینه اجرایی سیستم ارت با استفاده از مواد کاهنده مقاومت زمین (بکفیل)در زمین هایی با مقاومت ویژه خاک بالا
-4 این پودرکاهنده مقاومت زمین (بکفیل ) با ایجاد مسیری با مقاومت کم، جریان الکتریکی ناخواسته ناشی از اتصالی را به زمین هدایت کرده و از آتش سوزی و آسیب به تجهیزات جلوگیری مینمایند.
-5 بکفیل با جلوگیری از نشت جریان الکتریک ی به زمین، از برق گرفتگی و آسیب رسیدن به افراد محافظت میکند.

استفاده از مواد کاهنده مقاومت زمین (بکفیل) در سیستمهای الکتریکی بسیاز ضروری بوده و نقشی حی اتی در حفظ ایمنی و طول عمر این سیستم ها ایفا میکنند.

انتخاب بکفیل مناسب و استفاده صحیح از آن، میتواند از بروز خطرات جانی و مالی جلوگیری کرده و به حفظ سلامت افراد و تجهیزات منجر شود.

 

جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بکفیل و قیمت بکفیل می توانید با کارشناسان فروش شرکت پژوهش آذرخش نوری در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *